Planerings problem.
Vi har idag tittat igenom vår planering något. den stämmer inte riktigt med tiden som vi lagt ut då vi inte hade räknat med praktiken i Barcelona + en hel del plugg innan + efter. Detta har gjort att vi måste ändra i planeringen. Nu skulle vi tillexempel ha jobbat med "från produkt till livsstil" dvs hur man marknadsför en livsstil idag för att sälja en produkt istället för att låta produkten stå för sig själv. Det handlar om hur reklam i sig har utvecklats. Det är just denna nya "livsstils reklam" som gör att vi kan analysera med genus, skönhetsideal, samhällspåverkan etc. Om en produkt stod endast för sig själv blir det svårare att se utifrån olika aspekter. Men genom att vi analyserar så som vi gör har vi fått med detta moment utan att tänka på det.
På vår vernissage har vi kommit fram till att vi vill få fram vårt budskap genom olika medier, precis som det är i verkligheten inom reklambranschen. DVS genom affischer, föreläsning, reklamklipp, och även den filmen om genus vi skall spela in på onsdag (som det ser ut nu). Jag tror att detta kommer vara ett bra verktyg för oss för att få fram det budskap vi vill samt göra visningen mer levande.
Kommentarer
Trackback