Sjuk men jobbar på.
Jag ligger hemma och är sjuk, vilket är jätte tråkigt på alla sätt och vis. Men jag är friskare idag och har bestämt mig för att ta tag i det sista med projektet. Alltså de tio budorden och sedan redigera filmen. När jag är klar med det är jag i alla fall klar med den praktiska delen och sen kommer främst det kreativa, att skapa och att skriva ut.
Men här kommer de då: de tio budorden.
De tio budorden för att skapa medveten reklam
1. Du skall alltid tala sanning. Med detta menas även att man inte skall presentera orelevant fakta som kan misstolkas.
2. Du skall ha som syfte med reklamen: att öka omsättningen samt att öka medvetandet för hur man lever en medveten livsstil.
3. Du skall ha förståelse för hur kampanjen kommer att påverka konsumenterna, vilket du skall kunna ta ansvar för.
4. Du skall se till att kampanjen inte spär på synen på genus och tydliga könsroller. Sträva istället efter att visa jämlikhet mellan könen.
5. Du skall ha förståelse för vilka skönhetsideal som har en negativ påveran på konsumentera och jobba för att utmana dessa.
6. Du skall ha förståelse för hur man kan påverka konsumenter att bli mer medvetna om sin miljöpåverkan.
7. Du skall ha kunskap om vilka säljknep som kan användas för att påverka människor att förändra deras livsstil i en god riktning.
8. Du skall ha som mål att få fler konsumenter att ta aktiva val i vardagen.
9. Du skall ha god förståelse för att all reklam inte kan presenteras utifrån detta förhållningssätt utan att tänja på etiska regler eller bli orelevant för produktens syfte. Detta betyder att du måste prioritera vissa fall framför andra.
10. Du skall alltid stärva efter att få din omvärld att bli en bättre plats och genom detta förstå din roll i denna process.
Men här kommer de då: de tio budorden.
De tio budorden för att skapa medveten reklam
1. Du skall alltid tala sanning. Med detta menas även att man inte skall presentera orelevant fakta som kan misstolkas.
2. Du skall ha som syfte med reklamen: att öka omsättningen samt att öka medvetandet för hur man lever en medveten livsstil.
3. Du skall ha förståelse för hur kampanjen kommer att påverka konsumenterna, vilket du skall kunna ta ansvar för.
4. Du skall se till att kampanjen inte spär på synen på genus och tydliga könsroller. Sträva istället efter att visa jämlikhet mellan könen.
5. Du skall ha förståelse för vilka skönhetsideal som har en negativ påveran på konsumentera och jobba för att utmana dessa.
6. Du skall ha förståelse för hur man kan påverka konsumenter att bli mer medvetna om sin miljöpåverkan.
7. Du skall ha kunskap om vilka säljknep som kan användas för att påverka människor att förändra deras livsstil i en god riktning.
8. Du skall ha som mål att få fler konsumenter att ta aktiva val i vardagen.
9. Du skall ha god förståelse för att all reklam inte kan presenteras utifrån detta förhållningssätt utan att tänja på etiska regler eller bli orelevant för produktens syfte. Detta betyder att du måste prioritera vissa fall framför andra.
10. Du skall alltid stärva efter att få din omvärld att bli en bättre plats och genom detta förstå din roll i denna process.
Kommentarer
Trackback