Nedslag i reklamhistorien.
två viktiga saker som jag hittat och funderat över är bland annat dessa.
*
· ” för att fånga en läsare måste du skriva något intressant. Nästa steg är att hålla sig till sanningen, även om den inte är bra för din bransch. Om sanningen inte går att skriva, se till att den går att berätta. Det är i stort sett allt” John E. Power 1900 (sid 26) – OBS idag har vi inte tid att läsa, vi kan men orkar inte. . Vi vill ha något snabbt. Vi är lata. Viktigare att fånga ögat med en bra slogan och en bra bild.
En affisch som jag sett på tunnelbanan är ett exempel på hur man använder färger som sticker ut, som ger uppmärksamhet samt samt har en kort slogan. Dock är denna affisch mycket dålig. Sloganen anspelar på helt fel sak och har inget att göra med produktet. Färgerna ger uppmärksamhet men är även frånstötande enligt min mening. Här kommer alltså ett exempel på hur rätt regler kan bli helt fel.
En annan sak är dessa, de tio budorden som Hopkins skrev. Jag tror att vi kan använda det mycket. HAr även tänkt på att producera ett verk med utkilpp och leka lite med de tio budorden. Möjligtvis skriva om dem så de passar framtiden bättre. Återkommer mer om det senare.