Effektiv reklam.
Idag har vi skrivit vår tidsplanering samt börjat sammanställa lite intressanta saker från våra böcker.
Vi har ändrat vårat koncept något. Det förra kändes för brett. Det är nästan samma sak några förändringar. Vi kommer att jobba utifrån olika kategorier för att analyser och förstå reklam. Utifrån detta ska vi sedan göra konstverk/reklam som vi tror skulle kunna påverka framtiden positivt. Det här är ett utdrag från vår planering som förklarar lite mer hur vi tänkt.
"Effektiv reklam – vilka reklamer blir mer uppmärksammade? Hur skapar man en bra reklam? Hur tilltalar man kunden? Hur skall man framställa produkten på bästa sätt?
Genom att analysera reklam då och nu utifrån olika kategorier som genus, skönhetsideal, produkt till livsstil, produktplacering, samhällets påverkan samt hur det påverkas etc, kan vi få en bild av hur man kan skapa reklam för framtiden som kan påverka folk i en god riktning ex. Miljö, hälsa etc.
Utsällningen blir ett experiment för hur man kan utnyttja den makt reklamvärlden har för att skapa ”god reklam” för framtiden. "
(Genom att ha dessa kategorier får vi en djupare inblick i vad reklam betyder för samhället)
Kommentarer
Trackback